Fastighetssystem som förenklar vardagen
Mowida är ett modernt och enkelt system för administration och uthyrning. I fastighetssystemet summeras allt du behöver för att hålla koll på din dagliga verksamhet. Du får tydlig tillgång till information som kräver din uppmärksamhet.
I månadskostnaden ingår obegränsat antal användare och gratis support både i chat och per telefon. Hos oss har du 14 dagars gratis prova-på-period och vi tillämpar ingen bindningstid.
Som kund hos oss är du en del i vårt team för produktutveckling där dina åsikter är vägledande i vår design och planering av framtida funktioner.
Funktioner
En smidig överblick och samlad information
I systemet summeras all information om dina hyresobjekt, hyresgäster och artiklar. Detta gör det enkelt att ha koll på ditt bestånd - oavsett var du befinner dig.
Du får enkel tillgång till information så som lediga objekt, obetalda hyror och annat som kräver din uppmärksamhet.
Vi hjälper dig att ha koll på din dagliga verksamhet.
Hyresavisering & automatisk hyresprickning
Vare sig du kopplar in Mowida mot ett externt ekonomisystem eller väljer att skapa avier i vår plattform kan hyresaviseringen och hyresprickningen skötas friktionsfritt. I fastighetssystemet kan du se om det finns obetalda hyror, skapa hyresjusteringar och följa den ekonomiska historiken för dina objekt.
Genom en koppling mot ekonomisystemet Fortnox erbjuds möjligheten till automatisk hyresprickning, smidig bokföring samt E-faktura och AutoGiro.
Digital signering av hyresavtal
Vare sig du önskar att använda Mowidas hyresavtal eller ladda upp egna kan du enkelt signera dessa digitalt.
Avtalen signeras snabbare och du har samtliga avtal automatiskt uppladdade och digitalt förvarade i Mowida.
Vi påminner dina kunder automatiskt om eventuella saknade signaturer och du kan enkelt under överblick följa processen.
Självklart följer vi samtliga EU regleringar.
En konstant relevant intresselista
Genom att dina hyresgäster med tre månaders mellanrum mottar automatiska utskick ser vi till att din intresselista är konstant relevant.
Hyresgästerna har själv kontroll över sina personuppgifter och möjligheten att redigera och radera sin intresseanmälan.
Inga fler fulla inkorgar på din e-post eller irrelevanta sökanden - allting är snyggt sorterat i ditt fastighetssystem.
Hyresavtal med tillhörande bilagor
Du kan smidigt i systemet generera hyresavtal med tillhörande bilagor.
Uppgifterna till hyresgästen och objektet fylls i automatiskt och vi ser till att ni följer gällande lagar och regler under hela processen.
Utöver själva generering av hyresavtal vägleder vi er kring de regelverk som gäller beroende på vilka val ni gör gällande objekttyp, uppsägningstid och längd på hyresförhållandet.
Flera användare - olika nivåer av tillgång
I systemet kan du skapa flera interna och externa användare och tilldela dessa tillgång till olika bolag samt delar av plattformen.
Externa aktörer såsom exempelvis en redovisningskonsult eller fastighetsförvaltare kan via samma användare ha tillgång till flera fastighetsbolag.
Du har tillgång till oändligt antal användare som ingår i systemkostnaden.
Kostnadsfri & personlig support
Vi erbjuder kostnadsfri support i både chat och telefon med en minuts svarstid. Du har kvar all historik från dina tidigare ärenden.
Du har alltid tillgång till samma personal i vår support som engagerat hjälper dig att lösa dina ärenden.
Du har även möjlighet att bidra med förslag till ny funktionalitet.
Ärendehantering & felanmälan
Ett smidigt sätt att både ta emot felanmälan och arbeta med både intern och extern arbetskraft.
I fastighetssystemet kan du enkelt tilldela ärenden till relevanta personer och framförallt ha kvar statistiken över de utförda arbeten för olika objekt i systemet.
Utöver det har det aldrig varit enklare att återkoppla pågående och slutförda ärenden till hyresgäster.
Automatisk inkasso- & påminnelsehantering (Kommande)
Med denna funktion sköts påminnelse- och inkassohanteringen automatiskt hela vägen till eventuell avhysning.
Vi kopplar Mowida mot ett av de leverantörer som arbetat längst inom branschen med inkassohantering. Tackvare detta kan du alltid vara trygg med att du följer gällande lagar och regler samt slipper bekymmer med hyresgäster som inte betalar sina hyror.
Papperslös besiktning (Kommande)
Med denna funktion kan du sköta samtliga besiktningar direkt i ditt fastighetssystem.
Med bifogade bilder, möjligheten att jämföra nuvarande besiktning mot föregående när denna utförs och ett enkelt sätt att dokumentera åtgärdsbehov gör vi besiktningen smidigare. Protokollet signeras enkelt digitalt.
Likadant som tidigare hittar ni korrekt besiktning under korrekt objekt - lättillgänglig för hela personalstyrkan.
Stenkoll på standard och artiklar
Du får enkelt information om artiklar till exempel vilken diskmaskin som finns i vilken lägenhet och när den installerades. Det har aldrig varit enklare att ha koll på hyresobjektens standard.
Slipp bläddrande i pärmar och sökande i excel dokument. På vår plattform är informationen lätt att hitta och bara ett par klick bort.
Smidig kommunikation (Kommande)
I fastighetssystemet kan du enkelt kommunicera med dina nuvarande och potentiella hyresgäster oavsett nivå av digital vana. Vi hjälper dig att samla all kommunikation.
Inget mer sökande i olika inkorgar all kommunikation är samlad och tillgänglig i fastighetssystemet.
Det är enkelt att vara transparent på dina egna villkor.
Film på nuvarande och kommande funktioner
Dags för en kopp kaffe över Zoom?
Boka in en demo så berättar vi mer om systemet och kan tillsammans avgöra om vi är rätt leverantör för er.
Saknar du någon funktion?
Vi tar gärna del av dina tankar, behov och förslag på fler funktioner som du skulle ha nytta av.
Skicka gärna in ditt förslag så sätter vi igång med designen!